Thursday, August 4, 2011

Jelajah Ramadhan bersama Team WAJAH Gopeng - 27 Julai - 2 Ogos 2011

Jelajah Ramadhan bersama Team WAJAH, iaitu singkatan daripada Wanita KEADILAN Jelajah kampung.

Kami mengira inilah waktu yang terbaik untuk mendekati para penduduk dalam kawasan DUN Simpang Pulai. Sesuai dengan objektif WAJAH yang ingin mendekati penduduk yang dirasakan tidak mempunyai kemudahan internet dan sumber maklumat alternatif selain daripada media arus perdana, kami mensasarkan siri jelajah ini ke kampung-kampung dan kawasan perumahan kos rendah dan sederhana.

Siri jelajah ini disertai Team WAJAH Gopeng - Puan Fathmawaty Salim (Naib Ketua Gopeng) Puan Asma Mahidin (Ketua Wanita Gopeng), ahli jawatan kuasa wanita yang lain - Sdri Azlina, Sdri Iza Suraiya serta jawatan kuasa Cabang - Sdr Megat Ikmal, Sdr Selvam Kunjambu, Sdr Shawarudin dan Sdr Johar.


Sumbangan yang amat kecil, namun diterima dengan segala besar hati oleh mereka yang memerlukannya.



Jelajah kami ke Kg Tanjung disertai Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye.



Mengusik penduduk kecil Kg Tanjung



Bertanyakan khabar peniaga di situ - Saudara Muhammad



28 Julai 2011 - kami menjelajah ke kampung Sengat. Sempat bergamabr bersama.

Dari kiri - Tn Haji Zainudin Ketua Kampung PR Kg Sengat, Iza Zainudin, Hajjah Asma Ketau Wanita Gopeng, saya sendiri dan Puan Hajjah Fathmawaty Salim Ketua wanira Perak.

Kami ambil kesempatan menziarahi ibu tua ini yang baru sahaja kematian suami tercinta. Ibu tua ini nyata amat sedih untuk menyambut kedatangan Ramadhan tanpa suami di sisi.



Bersalaman dengan warga emas Kg Sengat seraya mengucapkan "Selamat Berpuasa"



Bersama Team WAJAH Gopeng menyusuri kampung


Sedikit sumbangan diberikan buat ibu tua ini.



Selalu kami terjumpa reaksi kaget para penduduk dengan kehadiran saya secara tiba-tiba di depan pagar rumah mereka.

Mulanya agak terkejut.


Kemudiannya tersenyum girang!


Siri Jelajah kami ke Taman Bersatu pada 28 Julai menemukan kami dengan Encik Kamarzaman yang hilang kedua belah kakinya akibat penyakit kencing manis. Pihak kami telah menyerahkan serba sedikit keperluan makanan bagi meringankan sedikit kesempitan hidup keluarga ini.


Wajah pakcik ini nampak cukup tersentuh


Kami ke Taman Muda pada hari ke-2 Ramadhan. Walaupun sedang berpuasa, Team Gopeng tetap bersemangat.

Di Taman Muda kami bertemu dengan wanita-wanitanya yang cukup peramah. Kami juga ketemu dengan kmpulan tadarus wanita, dan kami berjanji akan kembali lagi untuk mengedarkan bubur lambuk.







Moga kehadiran saya bersama Team WAJAH ( Wanita KEADILAN Jelajah Kampung ) dapat merapatkan lagi hubungan kami dengan penduduk dalam kawasan DUN Smpang Pulai

No comments: