Friday, August 14, 2009

Sumbangan Kasih Sayang - 5 Ogos 2009





Walaupun tidak lagi mempunyai dana daripada Kerajaan Negeri, saya masih cuba membantu penduduk dalam kawasan seliaan saya selagi termampu.

Telah datang kepada pengetahuan saya tentang nasib Saudara Anorbit bin Abdul Rahman yang telah pun berusia 60 tahun tetapi masih bekerja sebagai pengawal keselamatan. Sdr Anorbit mempunyai isteri dan seorang anak yang masih menuntut. Rumah kediaman beliau uzur dengan atap zink yang bocor.

Sejumlah kepingan zink disumbangkan bagi menggantikan yang telah bocor. Saudara Abu Bakar Mat Hasan yang juga merupakan ketua kampung, Kampung Simpang Pulai Kerajaan Pakatan Rakyat Perak, banyak membantu dari segi tenaga dan hal ehwal kebajikan penduduk kampung. Beliau tetap setia menjalankan tugasnya dengan penuh amanah walaupun tidak lagi mendapat sebarang elaun. Bagi diri saya sendiri, tiada apa yang dapat saya berikan selain sekalung terima kasih yang tidak terhingga atas komitmen beliau dan persaudaraan yang dihulurkan olehnya terhadap saya walaupun kami berlainan fahaman agama.

Semoga dengan sumbangan tersebut, Sdr Anorbit sekeluarga dapat menyambut kedatangan Ramadhan dengan lebih selesa.

No comments: