Monday, December 28, 2009

Aktiviti Sepanjang Disember

Kaunter pendaftaran Pengundi dengan kerjasama SPR


Setelah berpenat lelah, dapat makan cendol paling best!


Mengedarkan risalah dan kalender 2010 sambil bertegur sapa dengan penduduk.


Nampaknya, bulan Disember yang paling mundur. Baru ada 1 entry sahaja.

Bukanlah saya pergi bercuti. Nampaknya tak ada istilah bercuti buat saya. Jadual harian yang ketat ditambah dengan siri-siri ceramah, bukan setakat dalam Perak malah hingga ke Kelantan!

Wakil-wakil rakyat PR Perak memang amat 'laku' di pentas ceramah di luar Perak. Ini kerana mereka yang di luar Perak ingin mendengar sendiri tentang perkembangan kerajaan, politik dan rakyat Perak.

Untuk kawasan DUN saya, Simpang Pulai, saya giat mengedarkan risalah tentang isu semasa dan tentang pusat khidmat masyarakat dalam Parlimen Gopeng beserta nombor telefon yang boleh dihubungi bila adanya keperluan.

Kami berjalan dari rumah ke rumah, mengucapkan salam. Seolah-olah sedang berkempen.

Wakil rakyat PR tak dapat media coverage. Kalau ada pun, biasanya atas hal yang negatif.

Saya mahu bertemu dengan seramai mungkin penduduk DUN Simpang Pulai, dan mereka pula dapatlah melihat wajah saya secara dekat.

Selain itu, kami giat menganjurkan kaunter pendaftaran pengundi dengan kerjasama SPR.

Ya, memang. Begitu banyaknya sungutan dan aduan tentang kepincangan SPR. Tetapi ingin saya nyatakan di sini, SPR Perak amat mudah untuk bekerjasama dan saya amat menghargainya.

Juga, musim-musim kenduri begini. Banyak juga undangan yang saya terima.

Sempena berakhirnya tahun 2009 yang masih berbaki beberapa hari sahaja lagi, saya ucapkan kepada semua agar berterima kasih atas segala suka duka yang dialami sepanjang tahun.

Keseronokan adalah nikmat hidup. Tetapi kedukaan dan kesakitan adalah perkara yang menjadikan kita matang, tabah dan lebih berbelas kasihan. Mudah-mudahan.

No comments: