Monday, September 6, 2010

Ziarah Ramadhan ke Kg Tanjung - 27 Ogos 2010

Aktiviti Ramadhan saya diisi lagi dengan berkunjung ke kampung tradisi dalam DUN Simpang Pulai, iaitu Kg Tanjung. Terletak dalam perjalanan ke Cameron Highlands.

Saya kerap juga berkunjung ke sini dan pernah beberapa kali bersama dalam program di surau mereka. Pada tahun ini saya sempat mendengar tazkirah di sini.

Kunjungan pada kali ini turut disertai Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye dan ahli-ahli Wanita KEADILAN Gopeng.

Cukup menggembirakan apabila penduduk kampung menyapa saya dengan mesra.



YB Dr Lee Boon Chye sempat memeriksa keadaan seorang makcik tua yang agak uzur


Sumbangan beras dan sedikit duit raya bagi yang memerlukan. Diharap dapat memberikan sedikit keceriaan kepda mereka.


Kg Tanjung berhadapan dengan isu penempatan tanpa geran. Isu ini menjadi perhatian utama saya sebaik bergelar wakil rakyat. Sesi dialog pertama dengan penduduk kampung telah diadakan pada 21 September 2008. Proses yang memakan masa ini bakal diselesaikan.

Pendudk Kg Tanjung yang tidak bergeran akan menerima geran mereka tidak lama lagi.

Memberi penerangan tentang isu geran tapak rumah kepada penduduk kampung.


Nenek tua yang uzur ini mungkin tidak menyedari pun kehadiran kami. Harapan kami semoga kedatangan kami dapat menambahkan kekuatan keluarga beliau dalam menjaga nenek ini.


Duit raya untuk bayi perempuan ini yang pertama kali menyambut Eidul Fitri

No comments: