Thursday, February 12, 2009

Hari Kematian Demokrasi Di Perak - Kempen Berpakaian Hitam - 10 Feb 2009





Pada pagi tersebut, kami berkumpul di kediaman rasmi MB sebelum bertolak ke Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (SUK). Hari tersebut adalah hari Selasa dan hari bertemu pelanggan antara rakyat dan MB serta barisan pimpinannya.

Kami juga telah mengisytiharkan tarikh tersebut sebagai tarikh kematian demokrasi di Perak. Dan warna berkabung kami, rakyat Perak adalah hitam bagi menggambarkan kesedihan yang dirasai.

Kenderaan kami bergerak secara konvoi ke SUK, malangnya hasrat kami untuk memasuki bangunan tersebut telah dihalang oleh sekumpulan FRU dan anggota polis.

Saya dan Sdr Chang telah cuba berbincang dengan pihak polis bagi membenarkan kami masuk, malang sekali lagi, permintaan kami ditolak. Saya bertanyakan kepada pihak berkuasa, siapakah yang telah mengeluarkan arahan sebegitu. Tiada jawapan.

Bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini, MB Nizar mengambil keputusan untuk pulang ke residensi beliau setelah membuat kenyataan akhbar bahawa beliau dan pimpinan PR telah cuba menunaikan janji dengan rakyat

No comments: