Monday, May 11, 2009

Hidup Perlu Diteruskan - 9 Mei 2009 - Sukan PASTI Gopeng



Selepas kekecohan pada Sidang DUN 2 hari sebelumnya ( 7 Mei 2009 )yang tidak mahu saya ulas panjang di sini, saya meneruskan tugas saya seperti biasa iaitu sebagai wakil rakyat yang dipilih rakyat dalam kawasan Simpang Pulai.

Saya telah hadir dalam acara temasya sukan tahunan kanak-kanak Tadika PASTI dalam kawasan Gopeng. Bertempat di padang Taman Bersatu, acara sukan berkenaan amat meriah sekali.

Saya kagum dengan cara kanak-kanak Tadika PASTI ini dididik. Jelas, semangat kesukanan yang tinggi, sikap unuk bersaing tetapi masih cukup berdisiplin dan amat mengikut peraturan. Setiap acara sukan dijalankan dengan penuh tertib tanpa ada yang cuba melanggar peraturan dengan berbuat sesuka hati.

Turut hadir ke acara temasya tersebut ialah Menteri Besar, Dato'Seri Ir Nizar yang singgah sebentar bagi menghantar isteri beliau Datin Seri Fatimah Taat dan menjenguk anak bongsu mereka yang merupakan salah seorang pelajar tadika PASTI. Turut hadir, bekas calon Dun Sungai Rapat dan Timbalan YDP PAS Kawasan Gopeng, Saudara Radzi Zainon, AJK temasya sukan PASTI dan Ketua-ketua Kampung lantikan Kerajaan Pakatan
Rakyat Perak.

No comments: