Monday, June 1, 2009

Majlis Pelancaran Kutipan Derma Pesakit Kanser, Loke Sai Keong - 26 Mei 2009



Loke Sai Keong adalah seorang muda yang baru mencecah usia 22 tahun. Dalam usia semuda itu, beliau terpaksa menanggung penyakit kanser paru-paru.

Apabila disahkan menghidap kanser paru-paru kira-kira 3 bulan yang lalu, Loke Sai Keong tergamam memikirakan bagaimana orang semuda dirinya boleh mendapat penyakit tersebut. Beliau tidak minum arak malah tidak pernah merokok.

Kesakitan yang ditanggungnya menyebabkan beliau terpaksa berhenti kerja. Buat masa ini segala perbelanjaan perubatannya adalah tertanggung dibahu abang ipar beliau.

Ibu bapa Loke Sai Keong sudah berusia dan tidak mampu lagi bekerja.

Atas keprihatinan penduduk Kampung Baru Simpang Pulai, satu majlis bagi mengutip derma telah dianjurkan bertujuan meringankan beban yang terpaksa ditanggung Loke Sai Keong dan keluarganya.

Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye dan Adun Simpang Pulai, Sdr Chan Ming Kai telah turut hadir ke majlis tersebut bagi menunjukkan sokongan moral.

Semangat kejiranan dan permuafakatan penduduk Kg Baru Simpang Pulai wajar dijadikan contoh.

Adalah diharapkan Loke Sai Keong dan keluarga dapat bersabar dalam menempuh saat yang getir ini. Kepada Loke Sai Keong didoakan semoga cepat sembuh.

No comments: