Friday, April 2, 2010

Wakil Penjaja Pasar ke MBI - 30 Mac 2010


Rajinnya orang BN buka kaunter


Buka kaunter BN dalam bangunan kerajaan. Waaah!!! Terlebih betullll!!!


Duduk dari kiri, Encik Zulkarnain, sebelah beliau Encik Syed Nasir. Berdiri di belakang, rakan media.




Wakil-wakil Penjaja




Penyerahan petisyen kepada wakil Datuk Bandar

Saya telah 'booking' tarikh 30 Mac jam 3 petang untuk mengadakan pertemuan antara wakil-wakil penjaja pasar dengan Datuk Bandar Ipoh.

Seperti dijanjikan, saya dan wakil-wakil penjaja bertemu di lobi bangunan Majlis Bandaraya Ipoh dan kemudiannya bersama-sama menaiki lif ke tingkat 10.

Malangnya apabila sampai, kami diberitahu Dato' Roshidi Haji Hashim, Datuk Bandar Ipoh telah pergi ke Istana kerana dipanggil mengadap Tuanku.

Tentangan para penjaja atas isu perobohan dan pembinaan semula pasar Gunung Rapat serta bantahan atas cadangan lokasi penempatan sementara, telah disampaikan oleh wakil-wakil penjaja yang dipilih pada majlis perbincangan 18 Mac lalu.

Encik Zulkarnain dan Encik Syed Nasir telah menjadi wakil Datuk Bandar bagi menerima petisyen yang telah ditandatangani oleh 121 orang penjaja dan lebih seribu orang awam, membantah cadangan meroboh dan membina semula pasar berkenaan.

Saya masih akan cuba untuk mendapatkan Datuk Bandar bagi satu sesi dialog antara beliau dan para penjaja pasar. Harapan saya tidak akan timbul lagi pelbagai alasan dan perlakuan melengah-lengah di pihak beliau.

No comments: